סושיאל ישראל מתחייבת למחירים הכי זולים

הנגשה ברשתות החברתיות- טקסט חלופי הנגשה ברשתות החברתיות- טקסט חלופי

הנגשה ברשתות החברתיות- טקסט חלופי

5 יוני, 2019 by Leave your thoughts
האינטרנט הוא מאגר ידע עצום, חלק נכבד ממצבור הידע האנושי נגיש ברשת. הקלות הבלתי נסבלת של ההקלקה “ייתרה” במובן מסוים את הצורך של האדם לצבור ידע עולם, “רבי גוגל” הפך למטבע לשון. הגישה והשימוש באינטרנט היא מובנת מאליה – אם שפר מזלך ואתה לא עיוור. בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה מבורכת בתחום ההנגשה לעיוורים:
  1. טכנולוגיית קורא מסך- ממירה טקסט לשמע, הטכנולוגיה אפקטיבית רק אם האתר עומד בקריטריונים של נגישות (כפי שמוגדרים בחוק הנגישות).
  2. טקסט חלופי- מתאר (מחליף) תמונה .
טקסט חלופי בפייסבוק ובאינסטגרם מטבע הדברים, ציבור המשתמשים בפייסוק ובאינסטגרם אינו חשוף ברובו ליישום הטקסט החלופי ברשתות (אלו שאינם לקויי ראייה כמובן). פייסבוק מפעילה את היישום כבר מספר שנים ובשלהי שנת 2018 הוא פועל גם באינסטגרם. בעיקרון, היישום האוטומטי מזהה ומתאר את התמונה בקווים כלליים, אך חסר ברמת הפירוט והתיאור – או במילים אחרות “במגע האנושי”. מומלץ אם כן, לנהל את מנגנון הטקסט החלופי ולנסח את הטקסטים בעצמכם. יתרונות בניהול הטקסט החלופי
  1. הנגשה ותרומה לקהילה- המאמץ הקטן, שתשקיעו ביצירת טקסטים הוא עולם ומלואו בעבור העיוור.
  2. ייחוד ובידול- תבדלו את עצמכם מרוב המשתמשים ברשתות , שלא מנהלים טקסטים חלופיים. פנייה נכונה לציבור בעלי המוגבלויות עשוי לפתוח צוהר לפלחי שוק חדשים.
  3. שליטה- התמונה היא שלכם, המנגנון האוטומטי לא ישקף נאמנה את הנעשה בה. שיקוף נכון של התמונה או חידוד המסר עומד לפתחכם.
  4. מנועי חיפוש עושים שימוש בטקסט החלופי (שמתאר תמונה בהרחבה) , ככל שמדובר על חיפוש תמונות. דרך נוספת לבלוט בבליל המידע והתמונות שבאינטרנט.
כללים בכתיבת טקסט חלופי נהוג לתמצת את תיאור התמונה עד לכדי משפט אחד (לכל היותר שניים). יש להתמקד ברעיון המרכזי שבתמונה : רגש, פרופורציה , הגדרה, תיאור מוצר ועוד. ניתן לשלב מילות חיפוש, שיסייעו למנועי החיפוש לאתר את התמונה שלכם בעתיד. התמונה כוללת פתגמים? ציטוטים מהמקורות? ציטטות של אנשים מפורסמים? מומלץ לצרף אותם לטקסט החלופי. בהצלחה! Social Israel
× כיצד נוכל לעזור?