סושיאל ישראל מתחייבת למחירים הכי זולים

מסע פרסום ממומן בפייסבוק-הנתיב להצלחה מסע פרסום ממומן בפייסבוק-הנתיב להצלחה

מסע פרסום ממומן בפייסבוק-הנתיב להצלחה

9 ספטמבר, 2020 by Leave your thoughts
מסע פרסום ממומן בפייסבוק- הנתיב להצלחה במאמר: “קידום פוסט,תמונה או דף עסק בפייסבוק”, ערכנו סקירה היסטורית קצרצרה, יצאנו למסע בזמן ובמרחב ודנו באריכות ביתרונות שמקנה קמפיין שיווקי בפייסבוק. השקת הקמפיין איננה ערובה להצלחה (אין באמת כאלו בחיים) במאמר זה ננסה למפות את מערך הסיכונים , נכיר אותם ונבחן דרכי התמודדות וניהול שלהם. נצא לדרך, ענייני תקציב- עמדנו על היתרונות הכלכליים שמקנה קמפיין פייסבוקי (בפשטות- יותר זול). יחד עם זאת, את התקציב שהקצנו לטובת הקמפיין נדרש לנהל בשום שכל על מנת להימנע מהרפתקאות פיננסיות מיותרות, כתוצאה מהגדלת תקציב או ירידה לטמיון של כספים אם נסוגים מקמפיין שיווקי לא מוצלח. במאמר קידום ממומן בפייסבוק, הזכרנו את האפשרות לנהל קמפיינים מקבילים שכוללים פנייה לקהלי יעד דומים/זהים ומפנים לדפי נחיתה שונים. הרעיון המרכזי הוא ניסיון לפצח את הד.נ.א. של קהל היעד, לבחור במודעה האפקטיבית ולרוץ איתה. הצד הפחות מלבב בהקשר הזה הוא (כמובן) הצד הפיננסי, חשוב לא “להתאהב” ברעיון כדי למנוע מצב אבסורדי של “קניבלזיציה” וליצור תחרות עם עצמך:
  1. מגבלת תקציב- לא לחרוג מהתקציב הראשוני שאושר בעבור הקמפיין , גם אם בשלב הראשון הוא יחולק לשניים או שלושה מאמצים שונים.
  2. מגבלת זמן- מטעמים ברורים.
עולה השאלה- בהינתן תקציב נמוך ומגבלת זמן אנחנו מייצרים קמפיין לא אפקטיבי, מה הערך בקמפיין משולב מסוג זה? התשובה – קיים ערך, בזיהוי מגמות וניתוח יחסי המרה בהשוואה בין הקמפיינים – אבל גם אותו צריך לקחת בערבון מוגבל , עקב הכשלים המבניים שפורטו מעלה. לעומת, קמפיינים מקבילים שפונים לאותו קהל יעד קיימים גופים שמנהלים קמפיינים מקבילים לקהלי יעד שונים. השיווק המודרני מלמד על יתרונות הפילוח ופנייה בגובה העיניים לקהל היעד- זהו בסיס האסטרטגיה. פייסבוק מאפשרת חלוקת תקציב שווה בין הקמפיינים, ההמלצה בהקשר הזה היא לא לבחור באופציה הזו. חלוקת משאבים שאינה דינאמית ומגיבה לתוצאות הקמפיינים , תביא בסיכומו של עניין להפסדים- הרעיון הבסיסי הוא לתמוך לבסס ולהעמיק קמפיינים מניבי רווח מחד ולזנוח/לתקן/לבחון מחדש את המשך הפעילות של קמפיינים מאכזבים. פייסבוק מציעה כלי יעיל ומומלץ לניהול “אופטימאלי” של תקציב, כזה שמקצה משאבים לכל קמפיין בהתאם לביצועים שלו וליעילותו -Campaign Budget Optimization . חשיפה – לב העניין הוא מה מידת החשיפה , שאתם כמפרסמים מעוניינים לייצר אל מול קהל היעד שלכם. מצד אחד מודעות שחוזרות על עצמן בתדירות גבוהה מדי נתפסות “כטרחניות” מאוסות ומייצרות אנטגוניזם כלפיהן ובכך מאבדות מהאפקטיביות שלהן. מצד שני, חשיפה מייצרת עניין, traffic , לידים קנייה חוזרת ובסיכומו של דבר היא הסיבה שלשמה התכנסנו.. הפתרון מצוי באסטרטגיה של המפרסם , ב”אני מאמין” שלו, בניסיון העבר ובמוצר עצמו. על כל פנים, פייסבוק מאפשרת להוציא קהלים שהליד עליהם כבר מוצה, להגביל את מספר החשיפות “פר” משתמש וכלים נוספים שנועדו בדיוק למטרת ניהול החשיפה. מודעות- הניהול המודאלרי שמאפשרת פייסבוק מייצר מרווח “תיקון” טעויות גדול יחד עם זאת מומלץ לבחון בצורה הדרגתית שינויים ושיפורים במודעה. לצורך ההמחשה – שינוי תמונה בלבד ללא שינויים בטקסט/פונט/צבעים ולאחריה מדידת הביצועים. השאיפה היא לבודד ולנטרל את “הגורם המפריע” ובכך לתרום להצלחת הקמפיין. בכל אופן-מומלץ להשקיע זמן ומחשבה בניסוח המודעות ,שמתפקדות ככרטיס הביקור שלנו אל מול הלקוח הפוטנציאלי. הכרחי לענות על להגדיר בינינו לבין עצמנו (ואל מול מנהל הקמפיין כמובן) מהן המטרות העיקריות במודעה- חשיפה? פרסום? קנייה? מידע? רישום? לידים שיובילו לפנייה אישית? לאחר הוגדרו המטרות קל יותר “לתפור” מודעות שיענו על הצרכים. מיותר להפריז בחשיבות הפילוח המדויק של קהל היעד שכוללים גיל, מגדר, סטאטוס , תחומי עניין, מקום מגורים, אג’נדות פולטיות וחברתיות ופרמטרים נוספים רבים. ברגע שקהל היעד המוגדר והמפולח למשעי שלנו ייחשף למודעה מתקצרת משמעותיתי הדרך להצלחה. רכישת לייקים וחברים בפייסבוק- אסטרטגיה שננקטת על ידי חברות ובעלי עסקים רבים, מייצרת תחושה של “חוכמת ההמונים” , רצון להשתייך ולהזדהות עם ההצלחה שבאה לידי ביטוי במספר החברים/הלייקים הגדול שגורף עמוד הפייסבוק הראשי של החברה. Socialisrael.co.il
× כיצד נוכל לעזור?