סושיאל ישראל מתחייבת למחירים הכי זולים

פוסטים ויראליים –המדריך המלא פוסטים ויראליים –המדריך המלא

פוסטים ויראליים –המדריך המלא

5 יוני, 2019 by Leave your thoughts
הרשתות החברתיות (בראשות “פייסבוק”) הם המקבילה המודרנית של “כיכר העיר” ההיסטורית. המקום אליו התנקזו בעבר השווקים, בתי המלאכה, מקומות הבילוי, האספות הפוליטיות והמוני אדם (מכל שכבות האוכלוסייה) הפך לווירטואלי. למעשה, הרשתות החברתיות הרחיבו (בלשון המעטה) את “כיכר העיר” המסורתית, המונח הנכון לטעמנו הוא “כיכר גלובלית”. את הצורך לעטות את מיטב מחלצותינו ולשים פעמינו ללב העיר , החליף (לטוב ולרע) צורך חדש – הגישה לאינטרנט. בתוך בליל המידע, שמייצרים מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם בולטת תופעת הפוסטים הוויראליים. איך נולד פוסט וויראלי? שאלת מיליון הדולר… הפוסט , האהוד ביותר ברשת “האינסטגרם” הוא : תמונה של ביצה חומה מלווה בפנייה ישירה למשתמשים – ” בואו נקבע שיא עולמי ביחד, ונהפוך את הפוסט הזה להכי אהוב באינסטגרם..” . התמונה “שברה” את הרשת וגרפה עשרות מיליוני לייקים לצד מיליוני תגובות ושיתופים. בחוכמה בדיעבד ניתן לייחס את ההצלחה הכבירה לפרופיל המשתמש “באינסטגרם” (צעירים בגילאי 18-34) ולרוח “הנעורים” שמפעמת בו. ספק רב, שיוצרי הפוסט שיוו בנפשם את גודל ההצלחה. פוסט וויראלי, הוא קצת כמו להיט מוזיקלי- גם אם נצמדים “לנוסחה”, ההצלחה לא מובטחת. מהצד השני של המטבע, חלק נכבד מהשירים האלמותיים שוחררו ללא ציפיות מיוחדות מצד יוצריהם. מה גורם לאנשים לשתף? ריכזנו את הסיבות, שלהבנתנו גורמים לאנשים לשתף פוסטים- הבנת התהליכים וניתוח נכון שלהם הם הצעד הראשון בכיוון של יצירת פוסט ויראלי .
  1. פוסט, שהאדם מתחבר אליו- מצחיק, מרגש, עצוב, חתרני, מיוחד.
  2. פוסט, שעונה על האג’נדה הפוליטית/ חברתית של האדם. בניגוד לסעיף הקודם בו תואר חיבור נקודתי בין המשתף לפוסט, פה הכוונה לחיבור במובן הרחב של המילה- חיבור רעיוני. בא לידי ביטוי בעתות משבר (מחאת הדיור, נולדה למעשה מפוסט ויראלי בפייסבוק), זמני בחירות (“רק ביבי”, “רק לא ביבי”) או בזמנים מאחדים (זכייה באולימפיאדה או להבדיל ימי זיכרון ).
  3. רוב האנשים רוצים לעשות את “הדבר הנכון” : רוצים להתנדב למען הקהילה (“אבל, למי יש זמן”?), רוצים לתרום (“המצב הכלכלי לא מאפשר, כרגע”), לעזור לחלש (“בתנאי שלא אפגע בעצמי”). לעשות את “הדבר הנכון” כרוך במחירים, רוב האנשים לא מוכנים לשלם אותם. ברשתות החברתיות לעומת זאת, העשייה הרבה יותר פשוטה.. לדאבון הלב, “הפייסבוק” רווי בסיפורים נוגעים ללב, באנשים שזקוקים לעזרה רפואית דחופה או לבני משפחה שמבקשים סיוע באיתור נעדרים. שיתוף פוסטים מסוג זה, ממלא (בנוסף לפרסום והעלאה למודעות של המטרה הטובה) את הצורך/הכמיהה האנושית בלעשות את “הדבר הנכון” , מבלי לשלם מחירים .
  4. הרשתות החברתיות במובנים רבים הן “כרטיס הביקור” שלנו, הוא מורכב מתמונות שנבחרו בקפידה, ילדים מחייכים, זוגיות פורחת ולוקיישנים מעניינים. חלק מכרטיס הביקור הווירטואלי שלנו הוא גם האמונות, תחושות, מעשים שבאים לידי ביטוי גם בשיתופים שלנו. יעד נוסף (גם אם לא מוצהר אצל חלק מהאנשים) הוא הניסיון לעורר התרחשות סביב השיתופים שלנו: לייקים, תגובות ושיתופים נוספים.
  5. שיתוף על בסיס הפקת ערך, יוצר הפוסט מעודד את שיתופו בתמורה להבטחה : כניסה להגרלה, אתגר (בתמורה למספר מוסכם לייקים ושיתופים יתקיים תנאי מסוים) ועוד.
  6. ידוענים/ “אושיות פייסבוק”/ פוליטיקאים ועוד- אנשים/גופים בעלי השפעה, שהפוסטים מבית היוצר שלהם הופכים ויראליים רק מכוח האינרציה.
  7. חוכמת ההמונים- אפקט כדור השלג, מקבל משנה תוקף ככל שמדובר בפוסטים ויראליים. אנשים משתפים, כי כולללם משתפים ואוהבים.
איך רותמים את כוח השיתוף לטובתנו? אין מחלוקת לגבי האפקטיביות של השיתוף, מבחינת יוצר הפוסט – הוויראליות שלו היא בבחינת “שלח לחמך”. המשתפים הם “מליצי יושר” והעובדה שהחברים הווירטואליים שלהם מכירים אותם (במידה כזו או אחרת..) הופכת אותם ללקוחות בפוטנציה. אנחנו ב Social Israel , לא יכולים לעזור בכתיבת התכנים ,לא אחראיים/עוסקים באג’נדות פוליטיות ולא יודעים עד כמה אתה ידוענים.. אז מה כן? אנחנו מתמקדים במומחיות שלנו, נשמח לעזור לכם במיצוב (ייפויי, אם תרצו) הפוסט. דרכנו ניתן לרכוש לייקים ותגובות איכותיים “לפייסבוק” או “לאינסטגרם” . פעולות שיסייעו ביצירת והתנעת “כדור שלג” חיובי שעשוי להפוך את הפוסטים שלכם לויראליים. בהצלחה! Social Israel
× כיצד נוכל לעזור?